Publicitate
În conformitate cu obligațiile noastre prevăzute de DSA, vom notifica utilizatorii, printr-o etichetare clară și proeminentă cu mențiunea «Sponsorizat» sau «Promovat», atunci când pe site-ul nostru este afișată o reclamă. Vom preciza, de asemenea, în numele cui a fost afișată reclama, cine a finanțat-o și care au fost principalii parametri folosiți pentru a stabili publicul țintă. Pentru mai multe detalii privind publicitatea afișată pe platforma noastră, te invităm să consulți politica de publicitate.”
Raportare privind transparența
momondo a elaborat un raport privind transparența în conformitate cu obligațiile sale prevăzute de Regulamentul privind serviciile digitale (DSA). Raportul oferă o imagine de ansamblu asupra activităților de moderare a conținutului desfășurate în perioada de referință, inclusiv asupra volumului și tipurilor de conținut eliminate de pe platforma noastră. Puteți descărca raportul de aici.
Sistemele recomandate de noi
Cum recomandăm conținutul și lista de rezultate.
Utilizăm sisteme de recomandare pe site-urile noastre pentru a te ajuta să descoperi conținutul care credem că îți va plăcea, prin ponderarea unor factori precum locul în care credem că te afli (pe baza site-ului țării, a monedei selectate, a adresei IP sau al aeroportului pe care l-ai setat), ceea ce ne spui în formularul de căutare (originea, destinația, datele, numărul de oaspeți etc.), prețul ofertelor și popularitatea destinațiilor sau a ofertelor și, uneori, veniturile noastre preconizate. Fiecare factor poate fi mai important (sau mai puțin important) în diferite cazuri, în funcție de ceea ce considerăm că este cel mai probabil să producă conținut relevant pentru tine.
De exemplu, pe paginile noastre de destinație, vei găsi o serie de sisteme de recomandare, inclusiv:
- „Compară cu momondo”: Alte site-uri pe care le poți folosi pentru a căuta oferte de călătorie, recomandate pe baza punctului de plecare/destinație al călătoriei și a veniturilor estimate.
- „Explorează lumea din”: Destinații spre care ai dori să călătorești din locația ta actuală, pe baza aeroportului de origine sau de domiciliu, a datelor de căutare, a prețurilor zborurilor către și a popularității destinațiilor.
- „Hop on, hop off”: Destinații spre care poți zbura fără escală, în funcție de aeroportul de origine sau de domiciliu, de rutele fără escală disponibile de acolo în următoarea lună și de popularitatea acestor destinații.
- “Cazări în apropiere de tine”: Cazări ieftine în zona ta sau destinație.
- „Descoperă o varietate de sejururi”: Cazări în zona sau destinația ta, grupate pe tipuri de proprietăți.
- „Hoteluri preferate din întreaga lume”: Hoteluri pe care ai putea dori să le vizitezi, într-o rotație extrasă dintr-o listă curatoriată manual.
- „Plimbare cu mașina în”: Mașini de închiriat ieftine grupate pe categorii de mașini, în funcție de destinația și datele de căutare.
- „Lista ta de dorințe începe aici”: Destinații pe care ai putea dori să le salvezi în lista de dorințe, în funcție de aeroportul de origine sau de domiciliu și de popularitatea destinațiilor de acolo.
- „Descoperă” îți permite să cauți destinații de zbor în funcție de buget și durată, în mod implicit pe baza ofertelor ieftine găsite de alți utilizatori și clasificate în funcție de preț.
„Filtrele recomandate” îți vor recomanda filtre personalizate pe baza comportamentului tău de utilizator din trecut și/sau a contextului locațiilor căutate, precum și a parametrilor de căutare (de ex. datele, numărul de pasageri, clasa de cabină); aceasta ar putea include, de asemenea, filtrele populare pentru o anumită locație, pe baza utilizării pe site-urile noastre, deoarece credem că utilizatorii ar putea dori să reutilizeze anumite filtre în funcție de preferințele lor pentru mai multe căutări în cadrul unei verticale.
Rezultatele căutării noastre de călătorii sunt, de asemenea, un sistem de recomandare, așa că te rugăm să verifici opțiunile de clasament de mai jos pentru fiecare categorie:
Zboruri
Cel mai bun și Recomandat
Doar pentru că o ofertă este ieftină nu înseamnă că este neapărat cea mai bună. Astfel, în mod implicit, zborurile sunt clasificate pentru a-ți oferi cel mai bun compromis între preț și comoditate, pe baza unor factori precum durata, prețul, distanța dintre origine și destinație, numărul de călători și modul în care ai început căutarea, aplicând în același timp o logică de diversificare a rezultatelor pentru a-ți oferi o gamă de companii aeriene și opțiuni în funcție de ora zilei. Importanța relativă a factorului este specifică fiecărui set de rezultate de căutare, de exemplu prețul va fi mai puțin relevant dacă zborul cel mai ieftin este doar puțin mai ieftin, dar mult mai lung decât cel mai rapid. Considerăm că acești parametri și ponderea lor contribuie la afișarea unor rezultate de căutare mai relevante pentru utilizatori, deoarece economiile realizate la cea mai ieftină opțiune de zbor pot să nu justifice problemele pe care le implică, cum ar fi o escală lungă.
Uneori, același zbor va fi disponibil pe mai multe site-uri ale furnizorilor. Vom evidenția cel mai ieftin furnizor, iar ordonarea celorlalte opțiuni de rezervare se va baza în principal pe rata de clic și costul pe clic. În caz de paritate de preț între mai multe opțiuni de rezervare pentru același zbor, ordonarea opțiunilor de rezervare se va baza în principal pe rata de clic și pe costul pe clic. Uneori judecăm și calitatea serviciului pe care îl primești de pe site-ul unui furnizor. Vom evidenția aspecte precum taxele de rezervare sau de bagaje ale unui furnizor, astfel încât, atunci când compari opțiunile tale, să folosești prețul total. Iar dacă un furnizor nu este sincer în ceea ce privește comisioanele sale, ceea ce face ca prețurile sale să fie mai puțin clare, vom avea tendința de a nu-l recomanda.
Afișăm oferte din mai multe surse diferite, inclusiv companii aeriene, agregatori, sisteme globale de distribuție, companii de gestionare a călătoriilor, agenții de turism online; dar, cu toate acestea, este posibil ca rezultatele noastre să nu reflecte întotdeauna toate ofertele disponibile.
Cel mai ieftin
Cauți cel mai mic preț? Cu noi îl poți găsi. Ordonarea noastră în funcție de preț îți oferă acces rapid la cea mai ieftină și/sau cea mai scumpă ofertă. Călătoria ta, regulile tale. Sortarea prețurilor îți oferă acces rapid la cele mai ieftine și/sau cele mai scumpe oferte – este călătoria ta, deci depinde de tine.
Câteodată, aceeași ofertă poate fi disponibilă pe site-urile mai multor furnizori. Toți acești furnizori sunt afișați pentru ca tu să poți alege, dar evidențiem un singur furnizor principal în baza a mai multor factori, precum popularitatea și ratingul. De asemenea, furnizorii pot fi evidențiați dacă plătesc mai mult pentru clickurile pe care le obțin.
Sejururi (hoteluri și alte locuri de cazare)
Recomandat
Utilizăm algoritmi interni pentru a clasifica rezultatele proprietăților, precum și pentru a sorta furnizorii de opțiuni de rezervare în cadrul unui anumit rezultat. Pentru simplitate vizuală, rotunjim întotdeauna prețul la următorul număr întreg.
Pentru clasificarea rezultatelor proprietăților: în mod implicit, rezultatele sunt clasificate în funcție de algoritmul nostru „Recomandat”, care se bazează pe câțiva parametri cheie: preț, evaluări ale oaspeților și popularitate (măsurată în clicuri). Importanța relativă a parametrilor este specifică fiecărui set de rezultate de căutare, de exemplu, prețul va fi mai puțin relevant în cazul în care diferența de preț este foarte mică. De asemenea, luăm în considerare și potențialul mediu de venituri pentru noi din fiecare rezultat hotelier. Considerăm că acești parametri dau prioritate celor mai relevante rezultate pentru utilizatori, îmbunătățind în același timp veniturile noastre. Utilizăm parametri suplimentari, cum ar fi distanța față de centrul orașului și numărul de stele, pe care îi considerăm mai puțin relevanți și, prin urmare, le atribuim o pondere mai mică. De asemenea, poți sorta rezultatele în funcție de preț, clasa hotelului, scorul de evaluare și distanță (de la destinația căutată).
Uneori, aceeași ofertă va fi disponibilă pe mai multe site-uri ale furnizorilor. Evidențiem un furnizor principal pe baza unor factori cum ar fi prețul furnizorului în comparație cu cel mai ieftin preț și potențialul mediu de venit pentru noi din fiecare rezultat al hotelului, adică o ofertă poate fi clasată mai sus dacă remunerația noastră preconizată este mai mare, dar nu și dacă este substanțial mai scumpă decât celelalte oferte. Algoritmii noștri pot ascunde una sau mai multe oferte în cazul în care acestea nu sunt cele mai ieftine și afectează monetizarea noastră sau a partenerului nostru. Considerăm că acești parametri asigură un echilibru între relevanța rezultatelor pentru utilizatori și îmbunătățirea veniturilor noastre. În cadrul unei liste de hoteluri, dacă cea mai ieftină ofertă nu este afișată deasupra butonului „Vezi oferta” sau „Selectează”, o poți vedea căutând prețul evidențiat în verde Comanda favorizează ofertele private dacă utilizatorul este conectat.
Preț
Cauți cel mai mic preț? Cu noi îl poți găsi. Ordonarea noastră în funcție de preț îți oferă acces rapid la cea mai ieftină și/sau cea mai scumpă ofertă. Călătoria ta, regulile tale. Sortarea prețurilor îți oferă acces rapid la cele mai ieftine și/sau cele mai scumpe oferte – este călătoria ta, deci depinde de tine.
Mașini
Recomandat
Sortimentul „Recomandat” pentru închirierea de mașini este prioritizat în principal în funcție de preț, potențialul de venituri pentru noi, popularitatea generală a clicurilor și popularitatea diferitelor clase de mașini în fiecare destinație de preluare (de exemplu SUV-urile sunt mai populare decât în mod normal la această locație de preluare). Pentru unele locații, luăm în considerare și scorul de recenzii al fiecărei agenții de închiriere. Importanța relativă a factorului este specifică fiecărui set de rezultate de căutare.
Uneori, aceeași ofertă va fi disponibilă pe mai multe site-uri ale furnizorilor. Punem în evidență un furnizor principal pe baza unor factori precum popularitatea sau evaluările clienților. Furnizorii pot deveni, de asemenea, evidențiați dacă plătesc mai mult pentru clicurile pe care le primesc. Algoritmii noștri pot ascunde una sau mai multe oferte în cazul în care acestea nu sunt cele mai ieftine și afectează monetizarea noastră sau a partenerului nostru. Considerăm că acești parametri asigură un echilibru între relevanța rezultatelor pentru utilizatori și îmbunătățirea veniturilor noastre. În cadrul unei liste de mașini, dacă cea mai ieftină ofertă nu este afișată deasupra butonului „Vezi oferta” sau „Selectează”, o poți vedea căutând prețul evidențiat în verde.
Pachete/Vacanțe
Recomandat
Rezultatul implicit de sortare „Recomandat” pentru pachete se bazează în principal pe preț, pe evaluarea hotelului de către oaspeți și pe popularitatea acestuia (măsurată în clicuri). De asemenea, luăm în considerare și potențialul mediu de venituri pentru noi din rezultatele fiecărui pachet. Considerăm că acești parametri dau prioritate celor mai relevante rezultate pentru utilizatori, îmbunătățind în același timp veniturile noastre. În cadrul unei liste de pachete, ne ordonăm rezultatele pe baza unui algoritm intern care echilibrează prețurile și potențialul nostru de venituri pentru rezultatele afișate.
Trenuri și autobuze
Ora plecării
Am sortat rezultatele pentru trenuri și autobuze în funcție de ora plecării pentru a te ajuta să găsești exact ruta care se potrivește programului tău.
Cel mai ieftin
Cauți cel mai mic preț? Cu noi îl poți găsi. Ordonarea noastră în funcție de preț îți oferă acces rapid la cea mai ieftină și/sau cea mai scumpă ofertă. Călătoria ta, regulile tale.
Prețurile noastre pentru trenuri și autobuze includ uneori taxe și impozite obligatorii, în funcție de localitate. Verifică dacă există taxe suplimentare. Este posibil ca unii parteneri să perceapă o taxă suplimentară pentru servicii, o taxă pentru bagaje suplimentare sau o taxă pentru anumite metode de plată.
Cum obținem prețurile.
Căutăm simultan prin sute de site-uri de călătorii, ale companiilor aeriene, de închirieri de mașini sau hoteliere pentru a-ți afișa opțiunile întregului internet. Deși facem tot ce putem pentru a-ți aduce cea mai precisă și mai actualizată informație, există uneori imprecizii. Câteodată, acestea se datorează faptului că site-ul furnizor nu și-a actualizat inventarul pe care ni-l oferă, că nu s-a conectat corespunzător la site-ul nostru sau poate că alt călător a rezervat deja oferta respectivă. Acest ultim scenariu se datorează faptului că trecem rezultatele în memoria cache pentru a menține viteza ridicată a site-ului. De exemplu, dacă un alt călător a realizat aceeași căutare ca și tine, în același minut, atunci, cel mai probabil, vă vom afișa amândurora aceleași rezultate. În cele din urmă, site-ul furnizor ar trebui să ne ofere un inventar actualizat la fiecare 24 de ore. Deși căutăm prin cât de multe site-uri ne este cu putință, nu putem totuși căuta prin toate. Există, de asemenea, cazuri în care nu afișăm rezultatele anumitor furnizori din motive tehnice, comerciale sau, pur și simplu, pentru că observăm că au un impact negativ asupra nivelului de satisfacție al utilizatorilor.
Cum obținem recenzii și moderăm conținutul.
Recenzile apar pe site-ul nostru în câteva moduri. Afișăm recenzii și revizuirea scorurilor de pe alte site-uri de turism bine cunoscute. De asemenea, afișăm recenzii de la utilizatorii care au făcut o rezervare prin intermediul platformei noastre în timp ce s-au conectat sau care ne-au trimis itinerariul lor (aflați mai multe despre Trips aici).).
Pe site-ul nostru, colectăm și afișăm recenzii în câteva moduri diferite.
Pentru zboruri și mașini, afișăm recenzii colectate direct de la clienții noștri care au o rezervare confirmată, în timp ce pentru sejururi, afișăm recenzii atât de la clienții noștri, cât și de pe site-urile partenere. Pentru recenziile colectate direct de la utilizatorii KAYAK, doar utilizatorii care au un cont KAYAK și sunt de acord să primească e-mailuri de la noi sunt contactați și li se cere să ofere o recenzie. De asemenea, clienții pot lăsa recenzii direct pe platforma noastră Trips.
Clientul va fi contactat numai după ce rezervarea a fost încheiată, ceea ce garantează că recenziile noastre conțin cunoștințe de primă mână și reflectă experiența personală a clientului. Pentru zboruri și mașini, utilizatorul selectează un rating de la „slab” la „excelent”. Apoi, noi convertim acest lucru într-un rating numeric pe o scară de la 1 la 10 și îl atașăm la o recenzie calitativă (dacă este furnizată) pentru a facilita compararea și evaluarea. Metoda noastră elimină recenziile false sau aprobările din rețelele de socializare și, în schimb, se bazează pe clienți verificați pentru a oferi recenzii autentice. Pentru recenziile despre cazări, scorurile noastre sunt calculate prin media dintre recenziile pe care le colectăm și cele colectate de partenerii noștri.
Toate recenziile sunt publicate după ce se efectuează verificări automate ale profanării. Indiferent dacă sunt pozitive sau negative, nu vom afișa sau vom elimina recenziile care încalcă liniile noastre directoare sau termenii furnizorilor de recenzii, similar cu Condițiile de utilizare, inclusiv recenziile care includ sau se referă la (printre altele):
- Activități ilegale;
- Informații personale sau sensibile;
- Înjurături, referințe sexuale, discursuri instigatoare la ură, remarci discriminatorii, amenințări etc.
- Impersonare
- Comentariile care nu au legătură cu subiectul sau utilizarea preconizată a site-ului nostru web, inclusiv comentariile referitoare la experiența de rezervare în loc de experiența de călătorie relevantă;
- Spam și conținut fals.
Și pentru a ne asigura că recenziile sunt încă relevante, este posibil să nu mai afișăm recenziile după ce acestea au o vechime de trei ani – sau dacă a avut loc o schimbare de proprietar sau o altă schimbare majoră, cum ar fi o renovare.
De asemenea, le putem cere utilizatorilor să trimită sfaturi de călătorie. Aceste sfaturi sunt evaluate prin mijloace automate și nu vor fi publicate dacă nu sunt considerate suficient de utile.
Eliminarea conținutului
De asemenea, vom elimina conținutul ilegal și recenziile care nu respectă cele de mai sus după o revizuire manuală de către echipa noastră de moderare a conținutului, pe baza unei notificări trimise prin intermediul formularului feedback.
momondo acordă prioritate cererilor venite de la Notificatorii de încredere, în conformitate cu Regulamentul privind serviciile digitale al UE. În calitate de Notificator de încredere, jucați un rol important în identificarea conținutului ilegal de pe platforma noastră și apreciem expertiza dumneavoastră în detectarea și recunoașterea conținutului nepermis pe platforma noastră. Dacă ai fost desemnat de un Coordonator pentru Servicii Digitale și vrei să ne semnalezi conținut ilegal, te invităm să completezi formularul de feedback.
Contestarea unei decizii de moderare
În cazul în care decizia noastră de a elimina conținutul poate fi contestată în conformitate cu articolul 20 din Regulamentul (UE) 2022/2065, vom furniza o declarație de motivare a deciziei noastre și informații privind modalitatea de depunere a unei plângeri împotriva acestei decizii Orice reclamație va fi analizată manual de către echipa noastră de moderare a conținutului în funcție de orientările noastre privind conținutul, iar rezultatul analizei va fi notificat reclamantului.
În cazul în care se constată că un destinatar al serviciului furnizează în mod frecvent conținut vădit ilegal sau că cineva trimite frecvent notificări sau plângeri care sunt vădit nefondate, astfel cum se prevede la articolul 23 din DSA, atunci vom analiza problema în conformitate cu articolul 23 alineatul (3) din DSA și, dacă se confirmă repetarea infracțiunii, vom emite un avertisment persoanei în cauză, respectiv o vom suspenda după un avertisment prealabil. În acest moment, nu avem în vedere apariția unor astfel de cazuri și vom oferi exemple de fapte și circumstanțe pe care le luăm în considerare atunci când evaluăm dacă un anumit comportament constituie o utilizare abuzivă și durata suspendării, dacă și când vom vedea astfel de cazuri.
Proprietate intelectuală, confidențialitate și date cu caracter confidențial
Respectăm drepturile de proprietate intelectuală și așteptăm același lucru din partea utilizatorilor și partenerilor noștri. Politica noastră este să:
- Examinăm cazurile semnalate de încălcare a drepturilor de proprietate intelectuală și intervenim pentru a elimina conținutul care încalcă sau este suspectat că încalcă aceste drepturi.
- Dezactivăm conturile sau restricționăm accesul utilizatorilor care încalcă în mod repetat drepturile de proprietate intelectuală ale altora.
Date cu caracter privat și alte informații confidențiale
Conform Politicii noastre de confidențialitate, ne asumăm cu responsabilitate obligațiile legate de protecția datelor și respectarea confidențialității.
Nu acceptăm conținut care ar putea compromite confidențialitatea utilizatorilor noștri sau a altor persoane vizate de prelucrarea datelor. De exemplu, utilizatorii sau partenerii pot împărtăși din greșeală date personale despre alte persoane, inclusiv, dar fără a se limita la, date personale sensibile sau din categorii speciale, numere de carduri de credit, numere de identificare națională, permis de conducere, alte numere de licență, adrese sau orice alte informații care nu sunt accesibile public. Această politică se poate aplica și pentru numele personalului unui hotel.
Înșelătorii și fraude
Nu acceptăm conținut care încearcă să păcălească, să fraudeze sau să înșele pe cineva pentru a obține bani. Eliminăm link-urile de phishing, programele malware, conținutul cunoscut sau suspectat de înșelătorie și conținutul fraudulos și restricționăm permanent conturile persoanelor cunoscute ca fiind escroci sau frauduloși.
Reprezentantul legal și punctul de contact
Am desemnat Momondo A/A, Farvergade 10, DK-1463 Copenhaga K, Danemarca, CVR DK 20181397 drept reprezentantul nostru legal. Poți contacta reprezentantul la adresa feedback@momondo.com.
Număr de vizitatori
În conformitate cu obligațiile noastre prevăzute de Regulamentul privind serviciile digitale ale UE, estimăm că numărul mediu lunar de utilizatori ai serviciului nostru (inclusiv KAYAK, momondo, HotelsCombined, SWOODOO, checkfelix, Cheapflights, roomsearch) în Uniunea Europeană, în perioada 1 august 2024 – 16 februarie 2025 inclusiv, este cu mult sub 45 de milioane.
Această estimare se bazează exclusiv pe datele disponibile în prezent pentru momondo și pe orientările limitate prevăzute de DSA. Această estimare este publicată în conformitate cu cerințele impuse de DSA și nu ar trebui folosită în niciun alt scop. Metodologiile utilizate pentru estimarea numărului mediu lunar de utilizatori, așa cum este definit în DSA, necesită un grad ridicat de apreciere și contribuții în etapa de proiectare. În plus, sunt supuse unor limitări legate de date și alți factori și implică în mod inerent variații statistice și incertitudini. Estimarea poate suferi modificări, în creștere sau în scădere, pe măsură ce momondo își ajustează abordarea și ca urmare a publicării metodologiei de către Comisia Europeană.
Intră pe site-ul Booking Holdings Inc. Relații cu investitorii — pentru a consulta datele pe care le considerăm relevante pentru activitatea momondo.
* «destinatarul serviciului» este definit în DSA ca fiind „orice persoană fizică sau juridică care utilizează un serviciu intermediar, în special pentru a căuta informații și a le face accesibile”. Aceasta presupune numărarea utilizatorilor cărora li s-au afișat informații prin intermediul serviciului nostru, chiar dacă aceștia nu au efectuat nicio tranzacție.